Week 8 - laatste week field survey

21 april 2019 - Patan, Nepal

Week van 15 April 2019

Week 8 is ingegaan, dus ik zit hier al bijna 2 hele maanden.

Afgelopen maandag had ik geen surveys want Sushma kon helaas niet, dus werd het een dagje op kantoor. Eigenlijk ging de dag best wel snel want had nog genoeg te doen zoals minor regelen voor in September, en natuurlijk de stage reports. Gelukkig kon ik dinsdag weer het veld in en begonnen we aan onze laatste 24 surveys. Het ging super goed en de tijd ging mega snel voorbij. Ik had via de email aan mijn supervisor gevraagd of het goed was dat ik woensdag thuis werkte want ik was namelijk uitgenodigd door Jeannette om met haar reis groep wat te gaan eten, maar wist nog niet hoelaat en misschien konden we al eerder afspreken. Dit was totaal geen probleem en heb ik woensdag lekker een dagje thuis 'gewerkt' haha. Noujaa niet heel veel want had ook nog andere dingen te doen zoals m'n kleren wassen, boodschapjes doen en geld pinnen. Ik had nog een klein pakketje gemaakt met een kaart en wat kleinigheidjes erin voor thuis want kon dat dus nu mooi aan Jeannette mee geven. Het geld pinnen was wel moeilijk want heb 7 verschillende geld automaten gehad voordat ze mn kaart goedkeurde ook al stond er op dat het mogelijk was, maar gelukkig gelukt. Rond een uur of 16:15 had ik de bus gepakt richting het hotel van Jeannette zelfde als waar ik mijn pakketje op moest halen een paar weken geleden. Toen zijn Jeannette, Jennifer (groepsgenootje) en ik alvast richting Thamel gegaan en bij Garden of Dreams lekkere milk tea gedronken en gekletst. Rond kwart voor 7 gingen we weer en liepen we vast naar het restaurant en onderweg hadden hun natuurlijk nog wat souvenirs gekocht. We waren als eerste bij het restaurant en daar stond de man van Maud al te wachten.

Maud is een Nederlandse vrouw die getrouwd is met een Nepalese man en woont al voor een paar jaar in Nepal. Ze heeft haar eigen organisatie 'Inspire Nepal' opgezet waarin ze vrijwilligerswerk en stages aanbiedt. En daarnaast werkt ze nog als reisleidster voor een reisorganisatie - volgens mij KRAS. Dus zij was dus nu reisleidster van de groep van Jeannette. Ik had van Jeannette gehoord dat er verschillende Nederlandse stagiares nu in Nepal waren en dat Maud mij met hun in contact kon brengen.

Het eten was echt super lekker - Dal Bhat had ik gegeten en als dessert had Maud zelfgemaakte brownies meegenomen van thuis hmmm..... wat smaakte dat goed zeg! Daarna hadden Maud en ik nog nummers uitgewisseld om zo in contact te blijven en had ik afscheid genomen en ze een goede reis gewenst want ze vlogen donderdagochtend terug naar Amsterdam. ik had de taxi terug gepakt en was rond kwart voor 10 weer op m'n kamer.

Donderdag was ik al om 8 uur op kantoor want begon vandaag eerder met de surveys namelijk 8:30 want Sushma was vanaf half 2 niet meer beschikbaar om de surveys te gaan doen. Dus rond 8:15 werd ik weer naar Chobhar community gebracht en waren we gelijk begonnen. Het was wel fijn dat Sushma gisteren al 3 surveys had gedaan wat dus betekende dat we er nog 9 moesten doen. Het was wel raar om daar te zijn voor de laaste keer want na vandaag ben ik klaar en heb ik alle 150 surveys gedaan. Wat ging de tijd snel en wat heb ik veel interessante verhalen gehoord. Ik heb het erg naar mijn zin gehad ook al was het soms een beetje lastig, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ik had haar nog klompjes gegeven als een bedankje en kreeg van haar een hele mooie rode sjaal. En toen was het tijd om te gaan, wel raar hoor want we hebben 2,5 week met elkaar gewerkt, resultaten behaald en nieuwe dingen meegemaakt, maar we houden contact. Dus vanaf nu zit ik waarschijnlijk tot het einde op kantoor en met hier en daar wat uitstapjes.

Inmiddels was m'n minor keuze goedgekeurd door de examencommissie en mijn mentor dus kon ik nu dan alle papieren opsturen naar Utrecht en hoop binnen 10 werkdagen een positief antwoord terug te krijgen.

Vrijdag begon ik dan met mijn eerste data uit te werken in een statistisch software programma genaamd SPSS - het is best wel veel werk want heb 35 vragen en 150 interviews gedaan en moeten allemaal één voor één uitgewerkt worden, dus daar ben ik voorlopig nog wel eventjes mee bezig. Meteen bij binnen komst vroeg mijn supervisor wat m'n plan was voor de dag dus vertelde ik dat ik alle data in SPSS ging zetten. Hij vroeg of ik het misschien leuk vond om mee naar een universiteit te gaan en daar een presentatie bij te wonen van hem aan Edinberg University studenten. Nou daar had ik wel zin in, want was erg benieuwd en ik was even uit de office. Het was een interessante presentatie en ook een andere man was een presentatie aan het geven over de verschillende hazards die Nepal zijn en welke risico's het met zich meebrengt en hoe het beste de risico's kunt minimaliseren. Daar kregen we ook lunch en waren rond half 3 weer terug op kantoor, daar hadden we nog het een en ander besproken over mijn project. Ik ging verder met het uitwerken van de data en het schrijven van report (afwisseling is soms nodig om weer een frisse kijk te hebben). Het regende mega hard wanneer het tijd was om naar huis te gaan dus Sanjeev bood mij een lift aan, super aardig! Want de vorige keer was ik echt helemaal doorweekt.

Gisteren was papa jarig dus hadden we eventjes gebeld, maar hun waren druk bezig met de voorbereidingen voor de Passion in concert in de Ahoy. Verder heb ik dit weekend niet heel veel gedaan vooral gechilled en de buurt wat meer verkend.

Vandaag ben ik naar een Internationale kerk gegaan bij mij in de buurt, want het is toch Pasen. Het was erg leuk en zeer modern gedaan met gospel muziek enzo en er waren echt veel mensen van over heel de wereld. Daar heb ik nog met verschillende mensen gepraat, dit is dan toch wel een locatie om nieuwe mensen te ontmoeten. Daarna ben ik nog naar farmers market gegaan 20 meter verderop en op deze markt worden alleen verse producten verkocht dus had ik wat brood gekocht, wat zeer lekker smaakte!

Okay dit was het weer, iedereen Happy Easter!!

Liefs Nady,

ps. nieuwe foto's en video's staan er weer op.

1. Elly:
    21 april 2019
    Nou Nady nu heb je dus weer een fase van je stage afgesloten en ga je aan een nieuwe periode beginnen.
    Fijn dat je weer een leuke zondag hebt gehad.
  2. Jeanny:
    21 april 2019
    Nady fijn om te horen dat je het naar je zin hebt, met je stage.
    Het zijn leuke verhalen ,die je schrijft. ik lees ze graag.
    fijne paasdagen doei groetjes van ons xxxxxxxxx (en een dikke paasknuffel )
  3. Elly:
    21 april 2019
    hoi Dietje, zo twee reis verhalen in een weekend geschreven, ja als je eens een keer thuis blijft kun je veel doen, Ha ha (oeps nu gebruik ik jou stopwoordje, of heb jij dat van mij overgenomen haha).
    KUS
  4. Elly:
    Elly,
    Zal wel aan mij liggen maar bij tweede stukje van Hans moet mijn naam staan
  5. Pia:
    22 april 2019