Laatste verhaal

30 juli 2019 - Schijndel, Nederland

Zoals de meeste van jullie wisten kwamen mama, papa en Linda naar Nepal om samen met mij te reizen door dit mooie land. Het duurde 'eventjes' voordat ze er waren, want ze hadden vertraging. Tjaa wat verwacht je dan op zo'n klein vliegveld als in Kathmandu met 1 landingsbaan en 1 startbaan. De organisatie had mij in Patan opgehaald en samen reden we richting het vliegveld waar we ze gingen ophalen. Na 2 uur zag ik ze dan eindelijk met al hun koffers enzo Ik vond het best raar om hun nu hierzo te zien in Nepal, maar super leuk! Ik kon nu laten zien waar ik al die tijd heb uitgehangen. We werden netjes weggebracht naar ons eerste hotel en het zag er super mooi en netjes uit! Eigenlijk waren al onze hotels mooi en netjes en de ene weer net wat luxer dan de ander, maar goed we bleven er dan ook maar vaak 1-2 nachten. We hebben in 16 dagen 8 verschillende plaatsen bezocht dus we hadden een druk reisschema, dus we hebben veel gezien en gedaan. We hadden zeker geluk met het weer want het regenseizoen was begonnen, maar het viel allemaal reuze mee. We hadden maar 1 dag volop regen gehad, waarop we niet heel veel gepland hadden staan of verzet hadden naar een andere keer, de rest van de dagen regende het vooral in avond of 's nachts. Dus dat was vaak wel fijn want dan koelde het lekker af. We hadden zelfs nog de Annapurna gebergte kunnen zien want de lucht was eindelijk opgeklaard en we hebben wilde neushoorns gezien in het Chitwan national nature park. Wauw dat was gaaf zeg die jeep safari en de canoe tocht over de rivier waar we nog geen 3 meter verwijdert waren van mega krokodillen waarvan je de oogjes alleen boven het water zag uitsteken koekeloerend naar ons in de canoe  (wel spannend, want de gids zei je mag alleen je hoofd bewegen als je iets wil zien, niet met je hele lichaam want dan valt het bootje om......). We zijn begonnen in Dhulikhel, Namobuddha, Bhaktapur, Kathmandu, Pokhara, Astam village, Chitwan en als laatste Patan. In Patan hadden we geen hotel geboekt, maar verbleven we lekker in mijn huis waar nog kamers over waren dus dat was ook erg leuk! Ik kon nu dan echt laten zien waar ik woonde, mijn buurt, enzo En helemaal leuk was dat we een bezoek brachten aan mijn stage organisatie NSET. We werden daar warm ontvangen en hadden gezellig gekletst, gelunched en foto's gemaakt. En had ik voor iedere afdeling nog een zakje kleine stroopwafeltjes en voor collega's die me geholpen hadden met mijn onderzoek klompjes sleutelhanger. Nu heb ik dan echt officieel afscheid genomen en had ik nogmaals iedereen bedankt!

In de avond vlogen we met z'n allen terug naar Amsterdam. We hebben een geweldige vakantie gehad. Alles was goed geregeld en ik heb nu nog meer kunnen zien van het land, want we waren ook naar plaatsen geweest waar ik ook nog niet was geweest.

Dit was dan mijn avontuur 5 maanden, 1 week en 4 dagen ben ik weggeweest en het was een geweldige ervaring waarin ik nieuwe mensen heb mogen leren kennen, veel geleerd over mijn vak gebied, mezelf en de Nepalese cultuur en alle tradities die daar bij komen kijken. Wow, wat ging de tijd toch  snel en ik heb erg genoten van mijn tijd daar.

Ik wil jullie lezers ook graag bedanken voor het lezen van mijn verhalen en de reacties die jullie hebben geplaatst! Hopelijk hebben jullie nu een soort van idee gekregen van wat ik daar heb gedaan en heb meegemaakt.

Inmiddels ben ik alweer precies 1 week terug in Nederland, het was wel eventjes wennen hoor met 35+ graden......maar ook dat heb ik weer overleefd.

Dit was dan mijn laatste verhaal!
Bedankt!!

Liefs Nady,

1. Elly:
    30 juli 2019
    Ik sluit me bij het laatste verhaal helemaal aan. Nepal is een prachtig land, met veel cultuur- en natuurschoon. Een land waar stress (verkeer) en ontspanning, de levenswijze (vaak boeddhisme, hindoeïsme) samen gaan.
    De levenswijze is basic, en dat is iets waar wij in onze gestreste Westerste maatschappij nog veel van kunnen leren. Alhoewel de manier van werken, welvaart en welzijn wel vaak erg armoedig is.
    Dank Nady dat wij dit avontuur dit met jou en Linda mochten beleven.
    Dikke Knuffel van je moeder.
  2. Anja Van Gaal:
    30 juli 2019
    We hebben de verhalen met veel plezier gelezen.
    Maar fijn dat jullie weer op Nederlandse bodem zijn
  3. Pia:
    30 juli 2019
    Mooi afsluitend verhaal Nady en wat geweldig om jouw tijd daar zo mooi af te kunnen sluiten.😘
  4. Will:
    30 juli 2019
    Ik heb genoten van al je reisverhalen en hoop dat je écht wat van je stage geleerd hebt op welk vlak ook.
    Ik ben ook blij dat je weer lekker in Schijndel bent.
    Op 24 augustus kom ik voor een week naar huis en we zien elkaar dan zeker, tot dan!
  5. Jeanny:
    30 juli 2019
    Nady bedankt voor je laatste verhaal, maar wij zijn heel blij dat je weer in loosbraak51 bent.
    doeiiiiiiiiiii een dikke knuffel.
    Wim en jeanny
  6. Jessica:
    31 juli 2019
    Een mooie afsluiter van een geweldige beleving die je je hele leven bij je zult dragen. Welkom thuis!